Tillbaka till söksidan

Min ordinarie bil kan inte användas, kan jag få en hyrbil?

Har din arbetsgivare tecknat en hyrbilsförsäkring måste berört försäkringsbolag kontaktas för att godkänna och tala om vilket hyrbilsföretag du ska vända dig till. Observera att du inte kan utnyttja en hyrbilsförsäkring vid ordinarie service och reparationer eller garantiåtaganden/reparationer från respektive tillverkare. Eventuella tilläggsförsäkringar och drivmedel ersätts inte av hyrbilsförsäkringen utan de står du som hyrestagare själv för. Om det inte finns någon giltig hyrbilsförsäkring är det upp till din arbetsgivare att avgöra om du har rätt att ta ut en ersättningsbil. Då måste du ta direktkontakt med en hyrbilsleverantör och boka en bil. Kostnaden ska därefter faktureras till oss och vi debiterar kostnaden vidare till din arbetsgivare. Är din bil försäkrad hos Volvia och du har råkat ut för en skada som ersätts via försäkringen och ett hyrbilstillägg finns, ersätter Volvia 75 procent av den sammanlagda dygns- och kilometerkostnaden, men inte tilläggsförsäkringar och drivmedel. Ersättning lämnas under effektiv reparationstid. Volvias samarbetspartner med hyrbilar är Hertz.

Kundservice

Kontakta oss

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring eller skriv till oss. Vi har öppet vardagar klockan 08-17.

Skicka ett meddelande till oss

 

Ring oss vardagar kl 08-17

Kontakta oss

Vill du veta mer?

Kontakta oss om du vill veta mer om våra produkter och tjänster.

Besök oss

Ynglingagatan 14
113 47 Stockholm

Skicka e-post

info@carpayfleet.se

 

Call us:

Boka ett möte

Våra kontaktpersoner