Tillbaka till söksidan

Hur ska jag göra för att återlämna min företagsbil?

  • Din nuvarande bil ska i första hand lämnas till den återförsäljare där du hämtar din nya bil.
  • Om du inte ska ha någon ny bil kan du lämna bilen till den återförsäljare som levererade bilen till dig alternativt att du lämnar till närmsta auktoriserad märkesåterförsäljare.
  • Glöm inte att kontakta och boka tid för återlämning i förväg så de vet att du kommer och att återlämningen blir så smidig som möjligt.
  • Finns det försäkringsrelaterade skador bör dessa vara åtgärdade. Skulle de inte vara åtgärdade ska anmälan vara inskickad och skadenummer bifogas vid bilavslutet via app eller hemsida. Mer info om detta kan du läsa i vår skadeguide

Insidan och utsidan av bilen ska vara rengjord och tvättad:

- All inredning, säten, golv och mattor ska vara rengjorda från smuts och fläckar.

- Om du har haft husdjur i bilen ska alla spår efter djuren vara borttagna (exempelvis hår och lukt).

- Observera att fläckar från drivmedel, fåglar och annat som inte går bort i vanlig tvätt ska tas bort direkt när det upptäcks, annars kan detta skada lacken och leda till omlackering.

Checklista vid återlämning

  • Samtliga nycklar ska vara med, till bil och till diverse tillbehör såsom dragkrok och takräcken.
  • Se till att alla fordonshandlingar som tillhör bilen finns med, såsom service och instruktionsbok.
  • All utrustning som fanns med vid leverans och som tillhör bilen ska lämnas tillbaka och vara intakta, såsom exempelvis: delbar dragkrok, insynsskydd, lastnät, takräcken, laddkabel, låshylsa till hjulbultar, varningstriangel, first aid kit, däcklagningssats, reflexväst mm.
  • Sommar- och vinterhjul lämnas tillbaka och de ska bipackas med fällda säten och vara säkert staplade så att hjulen inte kan vålla personskada eller skada interiör vid färd.
  • Radera alla sparade adresser och uppkopplade telefoner från navigationssystemet samt media/telefon, för din egen integritets skull.
  • Kontrollera att alla fack såsom handskfack, mittkonsol, dörrpaneler och bagageutrymme är tömda på personliga saker, exempelvis SIM-kort, telefonladdare och solglasögon.
  • Eventuella stripningar såsom logotyper eller andra dekaler ska avlägsnas innan bilen lämnas tillbaka. Samtliga nycklar och eventuella larmdosor.

Glöm inte att du ska fylla i Bilavslut här eller i vår app.

Det är viktigt att du fyller i detta formulär så vi får information om var bilen är återlämnad. Därefter skickas avslutet vidare till bilansvarig för formellt avslut.

Kundservice

Kontakta oss

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring eller skriv till oss. Vi har öppet vardagar klockan 08-17.

Skicka ett meddelande till oss

 

Ring oss vardagar kl 08-17

Kontakta oss

Vill du veta mer?

Kontakta oss om du vill veta mer om våra produkter och tjänster.

Besök oss

Ynglingagatan 14
113 47 Stockholm

Skicka e-post

info@carpayfleet.se

 

Call us:

Boka ett möte

Våra kontaktpersoner