Carpay Fleet tog hem marknadsledaskapet 2018
Volvofinans Bank affärsområde Fleet tog äntligen hem marknadsledarskapet 2018. Funktionella system, flexibilitet och personal med specialistkompetens är faktorer som bidragit till framgången. ”Det känns helt fantastiskt! Vi har arbetat hårt för detta och vår målsättning var att bli marknadsledare 2020. Och det har vi ju lyckats uppnå redan nu”, säger en stolt Johan Linder, Affärsområdeschef Fleet.
En viktig förutsättning för att ha lyckats nå marknadsledarskapet enligt Johan är det starka produkt- och tjänsteerbjudandet som skapar värde för kunderna.
– Vi erbjuder våra kunder full kontroll över sin bilflotta tack vare funktionella system som är anpassade efter den svenska marknaden och våra fleetkunder. Vi var tidigt ute med att digitalisera våra flöden och det har gett oss ett försprång under åren. Vi vet att vi har väl beprövade och erkänt bra system som våra kunder uppskattar och som skapar stor nytta för deras verksamheter. Bland annat genom att spara tid på administration samtidigt som de får en totalbild över bilekonomin med fördelaktiga månadskostnader, berättar Johan.
Lång erfarenhet och specialiserade medarbetare nyckel till framgången
Oavsett om det handlar om operationell leasing, finansiell leasing eller personalbil kan Volvofinans Bank erbjuda sina kunder de bästa lösningarna. Mycket tack vare genom utveckling av tjänster och produkter, men med lång erfarenhet inom finansiering kommer också expertisen och kunskapen.
– Vår flexibilitet, öppenhet och transparens gentemot våra kunder gör att vi upplevs som en ärlig och trygg leverantör. Och framför allt har vi medarbetare med en enorm kompetens som är specialister inom fleet och gör ett fantastiskt jobb. Kundrelationen är inte en självklarhet för alla, men för oss är det viktigt. Och det är vi stolta över, både över vår personal och att kunderna har ett stort förtroende för oss. Marknadsledarskapet visar ju att vi gör helt rätt.
Fokus på säkrad kvalitet och tillväxt
Johan och hela teamet fokuserar nu på en fortsatt tillväxt med nya utmaningar och krav på nya typer av funktioner och lösningar i framtiden.
– Med ett marknadsledarskap kommer också ett ansvar. När man växer mycket ställs nya krav på både organisation och processer för att kunna möta framtidens behov. Vi jobbar otroligt hårt med att säkra kvaliteten gentemot våra kunder framöver och det ser vi som en viktig framgångsfaktor. Och jag vill passa på att tacka alla våra kunder för deras förtroende för oss, det känns verkligen helt fantastiskt, avslutar Johan.